Styv kuling

Gröt Leden Två timmar utan rast tog det oss att gå till Ammarnäs. Leden går inte in i själva samhället så när vi typ gått förbi tog vi av oss väskorna och gick tillbaka. Karin går Vi gick till byns mataffär och där såg vi en gubbe som åt glass. Han hade vi tidigare gått om…

Vattenfall Aigertstugan 400 kr fattigare men många kalorier rikare fortsatte vi mot Aigertstugan. Det var skönt med de extra kalorierna för det var ganska brant uppför. På vägen upp kom moln så vi såg inte så mycket av den beryktade utsikten.

Efter en allt för lång rast i stugan hade det kommit in mörka och tunga moln där vi skulle gå. Vemodiga började vi gå och det visade sig att vi slapp undan regnet.

Stenig led Soligt På leden mötte vi ett par som kom i motsatt riktning. De berättade att högre upp var det styv kuling.Och visst hade de rätt! Jädrar så det blåste. Vi stannade till i ett vindskydd och gjorde middag. Moln o berg När vi gick vidare hamnade vi i en dal där det var lä.

Jocke tält Trötta slog vi läger och övernattade.